Auteur Topic: Diverse AED trainers  (gelezen 2349 keer)

Offline Kadertje

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
    • opleiding, training en advies
Diverse AED trainers
« Gepost op: 21 april 2008, 12:50:25 »
Tijdens de cursussen beschik ik over een paar verschillende AED trainers. Ik probeer altijd de trainer erbij te hebben welke overeenkomt met de aangeschafte AED, tevens een andere om het verschil te zien. Voor diegene die geen AED hebben laat ik ze oefenen op diverse trainers.

Zelf doe ik het liefst een scenario voor met de Philpstrainer. Deze hebben geen afstandbediening maar werken door dat de pads contact maken met een strip over de borstkas van de oefenpop.
Zo kan ik mij volledig concentreren op het senario en hoef niet te onderbreken voor de afstandsbediening.
Opleiding, training, advies en verkoop
www.skw-opleidingen.nl

Offline rescue

• Algemene moderator
  • Nieuweling
    • Bekijk profiel
Re: Diverse AED trainers
« Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2008, 11:51:48 »
Qua trainers was ik altijd een vervent voorstander van de Medronic AED's, juist door de afstandbediening die je ook op afstand kan gebruiken, en je niet met je neus op je cursisten hoeft te zitten..

Ik ben inmiddels een voorstander van de Weinman Meducore Trainer.  (Wel erg prijzig..) Echter hier zit een radiographische afstandbediening bij..  Deze kan je zelfs van meer dan 20 meter afstand gebruiken..

Metname bij complexere oefeningen en trainingsituaties, is dat erg handig..

Offline Famke

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
  • Instructeur EH, EHaK, (P)BLS/AED
    • Bekijk profiel
    • Marije EHBO en Reanimatie
« Reactie #2 Gepost op: 24 januari 2009, 18:47:02 »
Zelf gebruik ik de Defibtech. Ook deze heeft een afstandbediening en meerder scenario's zijn mogelijk.

Ik denk nu na over de Medtronic Lifepak CR Plus. Heeft iemand hier ervaring mee en waar bestellen jullie de trainers?

Offline Joos

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
    • BHVsupport.nl
« Reactie #3 Gepost op: 27 januari 2009, 11:21:23 »
Voor de medtronic trainers dien je bij een update goede garanties te hebben van de leverancier, op zich zijn het goede trainers. De CR-T is een trainer welke zowel voor de lifepak CR plus en de Lifepak Express is bedoeld. De Lifepak 500T wordt momenteel nog gebruikt voor trainingen t.b.v. de Lifepak 1000

Er zijn uiteraard ook veel andere trainers in de markt, ik zou het bij de bekendste houden Philips / Laerdal, Medronic, Defibtech, misschien Zoll of Cardiac Science

Offline hv-engeltje

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2009, 11:35:57 »
Heeft er iemand ervaring met het bestellen van reserve onderdelen van de oefen AED's? Ik ben bijvoorbeeld een afstandsbediening kwijt  >:( Niet slim, maar ja, kan gebeuren.
Groetjes,

hv-engeltje

instructeur BLS,PBLS, AED, BHV, EHBO (en wat er nog meer in HV land gegeven wordt)

Offline Famke

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 19 februari 2009, 14:02:37 »
Heeft er iemand ervaring met het bestellen van reserve onderdelen van de oefen AED's? Ik ben bijvoorbeeld een afstandsbediening kwijt  >:( Niet slim, maar ja, kan gebeuren.

Ja dat kan inderdaad gebeuren.  ;)

Trainingsaccesoires als een afstandbediening zijn los te verkrijgen.
Informeer maar even bij de leverancier waar je de AED besteld hebt. Als dat niet lukt, laat het me maar weten. Dan weet ik wel een paar adressen waar je ze kan bestellen.

Gr. Marije

Offline hv-engeltje

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 23 februari 2009, 13:58:18 »
Geweldig bedankt. Gelukkig heeft iemand de afstandbediening tijdens het schoonmaken gevonden. Tipje van mijn kant: besticker het even met je bedrijfslogo. Krijg je hem ook nog eens terug  ;D
Groetjes,

hv-engeltje

instructeur BLS,PBLS, AED, BHV, EHBO (en wat er nog meer in HV land gegeven wordt)

Offline Famke

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 23 februari 2009, 16:14:54 »
Geweldig bedankt. Gelukkig heeft iemand de afstandbediening tijdens het schoonmaken gevonden. Tipje van mijn kant: besticker het even met je bedrijfslogo. Krijg je hem ook nog eens terug  ;D

Graag gedaan  ;)

Handige tip dat van die stickers!