Auteur Topic: Eisen aan een AED buitenkast  (gelezen 1952 keer)

Offline MarkToonen

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
Eisen aan een AED buitenkast
« Gepost op: 9 april 2009, 09:45:51 »
In het voorstelforum konden jullie lezen dat ik bezig ben om een AED buiten kast te ontwerpen voor mijn opleiding.
Omdat jullie al veel ervaring hebben met AED's is mijn vraag welke eisen stellen jullie aan een buiten kast?
En wat is jullie ervaring ermee bijvoorbeeld als het vriest of heel erg heet wordt?

Offline MarkToonen

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
Nieuwe AED behuizing Rotaid
« Reactie #1 Gepost op: 20 mei 2009, 12:31:51 »
Even een update vanuit mijn afstudeerstage. De opdracht: het ontwerpen van een AED behuizing.

De productie voor de eerste 50 behuizing is gestart. Deze behuizingen zullen in de komende weken worden opgehangen in gemeente Venray. In samenwerking met "Hard voor Hart", zie in het topic Limburg.

Een kleine impressie van het product.

Rotaid:

Het design voor de behuizing is uniek voor zijn functie. De behuizing is hufterproof en is uitermate geschikt voor zowel intern als extern gebruik. De gebruiker zal met een draaiende beweging de kap naar links van 25 a 30 graden los draaien. Alle materialen zijn duurzame kunststoffen. Het is mogelijk om  diversen sloten zoals hangslot, cilinderslot of zegel toe te passen. Er wordt geen gebruik gemaakt van scharnieren of andere kwetsbare onderdelen. Waardoor een degelijke en eenvoudige constructie ontstaat die de AED beschermt.

De afmetingen zijn: diameter van 460mm bij 180mm diep. De behuizing wordt tegen een bestaand object gemonteerd doormiddel van 4 schroeven. Alle AED’s die op dit moment op de markt verkrijgbaar zijn, kunnen opgeborgen worden in de behuizing. De ophanging zal aan het handvat van de AED zijn, de ophanging is verstelbaar voor verschillende AED’s.
« Laatste verandering: 20 mei 2009, 12:36:10 door MarkToonen »

Offline herman-05

• Forumbeheerder
  • Held
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe AED behuizing Rotaid
« Reactie #2 Gepost op: 20 mei 2009, 18:43:27 »
Ziet er heel robuust en compact uit.
Nu even afwachten hoe het in praktijk werkt.
Ik ben heel benieuwd.
Groetjes Herman. Twitter: @herman05

Offline Floor

• Junior
  • **
    • Bekijk profiel
    • www.ehbo-ootmarsum.nl
Re: Eisen aan een AED buitenkast
« Reactie #3 Gepost op: 17 juni 2009, 22:48:05 »
Niet gek, vind het ook mooier dan de bestaande.
EHBO-docente
met (bijna) alle aantekeningen.

Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan.

Offline Beheerder

• Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 19 juli 2009, 10:19:31 »
Nog even een reactie op deze kast, ik zie dat deze dicht zit met een hangslot, dat lijkt me enigsinds niet gewenst als in geval van nood de AED moet worden opgehaald, dan lijkt het met niet snel gaan als eerst het hangslot moet worden verwijderd.

Natuurlijk is het ook een discussie of de AED zo wie zo wel in een afgesloten kast moet hangen?
Ik denk persoonlijk dat hij voor iedereen bereikbaar moet zijn in geval van nood?

Offline schipper

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 20 juli 2009, 19:34:08 »
Natuurlijk is dat niet handig zo'n handslot, maar ja, als je van die vandalen hebt, die alles toch maar kapot maken!
Dan moet je soms wel. >:(
EHBO, AED, BLS, verbindingsdienst, LOTUS opleiding bezig

Offline Tonny

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 6 oktober 2009, 12:36:12 »
Het mooiste zou zijn dat iedereen een elektronische sleutel zou hebben die op alle kasten werkzaam is.
Vanuit een centrale meldpost zou men dan de kasten moeten kunnen activeren indien nodig.

Dit is natuurlijk een veel te duur plan, maar het is helaas nodig om het apparaat achter slot en grendel te houden.

Greetz...

djones44

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 29 oktober 2010, 06:06:50 »
It's a very original design, economical and weatherproof. Might be difficult for children? Alarm function?

We are manufacturing AED enclosures in stainless steel, looking toward the wireless functions we feel are coming.

Apologies for English, I do wish to learn Dutch as my wife is from the 'Dam.

dwight.jones@elevaed.com

Offline hv-engeltje

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 30 oktober 2010, 22:59:19 »
It's a very original design, economical and weatherproof. Might be difficult for children? Alarm function?

We are manufacturing AED enclosures in stainless steel, looking toward the wireless functions we feel are coming.

Apologies for English, I do wish to learn Dutch as my wife is from the 'Dam.

dwight.jones@elevaed.com

En dan voor de mensen die niet echt thuis zijn in het Engels een korte vertaling:
Het is een origineel ontwerp, economisch en waterdicht. Het kan wel heel moeilijk zijn voor kinderen. Is er een alarm functie? Wij zijn een AED kast aan het produceren uit roestvrij staal, en ik heb het gevoel dat draadloze functies snel ingebouwd zullen worden. Sorry voor het feit dat ik het in het Engels tik, ik hoop Nederlands te leren aangezien mijn vrouw Nederlands is...
Groetjes,

hv-engeltje

instructeur BLS,PBLS, AED, BHV, EHBO (en wat er nog meer in HV land gegeven wordt)