Hallo,
ik wilde mij even voorstellen. Ik ben jozefina65 en doe mee als vrijwilliger aan Kerkrade Hartveilig.
Dit is een initiatief van de gemeente Kerkrade om d.m.v. het plaatsen van AED apparaten in openbare gebouwen of aan de buitenmuur daarvan de inwoners van Kerkrade snel hulp te kunnen bieden bij een hartstilstand.
Er zijn inmiddels 250 aanmeldingen van vrijwilligers die gedeeltelijk de AED cursus met reanimatie al hebben gevolgd en een diploma kregen.
Ook hebben zich vrijwilligers aangemeld de de opleiding al hadden, hetzij via hun werkgever of bij een EHBO vereniging of bij de hartstichting.
Afgelopen donderdag 2 oktober was er een warming-up bijeenkomst om iedereen op de hoogte te brengen van de stand van zaken.
Het was een interressante avond.
De vrijwilligers die al in het bezit waren van een diploma kregen hun kaart van AEDsolutions waarmee de AED apparaten bereikbaar zijn.
Ook kregen we een CARDI CARD, dat is een apparaatje in de vorm van een pasje ongeveer 5 mm dik. Op dit kaartje zit een knop die je kunt indrukken als je even niet meer weet hoe je bij een hartstilstand moet handelen.
Je krijgt dan een gesproken handleiding wat je moet doen bij een dergelijk incident inclusief de reanimatie. Een leuk apparaatje om nog eens af te luisteren.
Groetjes jozefina65