Auteur Topic: Benodigdheden bij een AED?  (gelezen 1564 keer)

Offline Arie

• Nieuweling
  • *
  • Wie een kuil graaft voor een ander is hulpvaardig!
    • Bekijk profiel
Benodigdheden bij een AED?
« Gepost op: 27 april 2008, 17:08:15 »
De AED's die in ons gebouw geleverd zijn die zitten in een draagtas met verder alleen instructie- en onderhoudboekje. Maar nu weet ik dat je bij een s.o. dat erg zweet eerst moet zorgen voor een droge huid. Een man met veel borsthaar moet je eerst scheren omdat de pads anders niet blijven zitten.

Het valt mij op dat er bij de AED's die bij ons geleverd zijn geen attributen zitten om iemand te drogen of te scheren. Hoe is dat elders geregeld?

Offline hv-engeltje

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
    • Bekijk profiel
Re: Benodigdheden bij een AED?
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2008, 20:51:09 »
Dat hangt er van af. Je kunt een AED kopen met extra attributen en zonder. Je raad het al: zonder is goedkoper (hangt ook een beetje van het merk af). Maar wat wel handig is om er zelf een handdoekje in te stoppen. En natuurlijk handschoenen en een beademingsmasker.

Ik heb geen AED aangeschaft zonder de spullen, maar ik weet niet hoe anderen het geregeld hebben. :-\
Groetjes,

hv-engeltje

instructeur BLS,PBLS, AED, BHV, EHBO (en wat er nog meer in HV land gegeven wordt)

Offline frankc

• Algemene moderator
  • Senior
    • Bekijk profiel
    • Katholieke Vereniging voor EHBO 's-Hertogenbosch
« Reactie #2 Gepost op: 14 mei 2008, 19:51:22 »
Ik heb geen AED aangeschaft zonder de spullen, maar ik weet niet hoe anderen het geregeld hebben. :-\

volgens mij moet er bij elke AED ook de toebehoren worden geleverd, zoals
Kledingschaar, Scheermesje(s), Handdoekje, handschoenen en beademingsmasker

Zitten deze zaken er niet standaard bij, loop je de kans dat je de AED niet snel genoeg kan aansluiten, en verlies je kostbare seconden
Instructeur Eerste Hulp
Instructuer EHAK
Instructeur BLS/AED
Instructeur PBLS
BHV

Offline rescue

• Algemene moderator
  • Nieuweling
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 22 juni 2008, 11:49:08 »
Ik verbaas me over het feit, dat mensen denken, dat als een AED aanschaft en wat opleidingen volgt dat je een AED implementatie traject hebt afgerond..

Een AED project moet je implementeren, en integreren in je BHV. cq. Organisatie c.q. passanten traject.

Daar horen ook de aanschaf van assesoires ook bij.. 

Sommige leveranciers leveren er de meest onzinnige en goedkope troep bij, dat je liever het zelf wil aanschaffen, of wilt afstemmen op de rest van je uitrusting. 
Misschien wil je overal wel de zelfde beademingsmaskers in organisatie, of wil je de zelfde goede scharen..

Een leverancier moet niets er bij leveren.. En daar moet je dus ook niet de schuld leggen.  Als aankoper, c.q. gebruiker/beheerder heb je verplichtingen om een en ander goed te implementeren..

En dat is meer dan alleen spullen. maar ook hoe gaat de alarmopvolging, hoe regel ik onderhoud. hoe houd ik de kwaliteit hoog..

Wat wij bij de AED doen zijn het volgende..
  • Explorer Case met Interieur en AED sticker 
  • AED (we gaan over naar de Weinman Meducore Easy)
  • Extra set Reserve Electroden
  • Merlin Pocket Masker met O2 aansluiting
  • CPR-Ezy
  • Nitril Handschoenen XL
  • Scheermesjes (2)
  • Handdoekjes (2)