Auteur Topic: Verschillende soorten pads  (gelezen 1853 keer)

Offline Arie

• Nieuweling
  • *
  • Wie een kuil graaft voor een ander is hulpvaardig!
    • Bekijk profiel
Verschillende soorten pads
« Gepost op: 27 april 2008, 17:05:48 »
Ik ben opgeleid op een AED waar je twee verschillende pads op de borst moet plaatsen. De AED's die in ons gebouw geleverd zijn die hebben zo'n Z-vormige pad, dus bestaande uit één geheel.

Wie heeft hier ervaring mee en welke vinden jullie handiger? En is het aan te raden om de mensen die met dit soort pad moeten gaan werken een extra les te geven? Want eerlijk gezegd vind ik 2 afzonderlijke pads toch handiger. Want niet iedereen heeft dezelfde omvang qua borstkas en hoe zit het bij vrouwen bijvoorbeeld met de borsten. Is dat niet lastig bij dit soort pads?

Offline hv-engeltje

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
    • Bekijk profiel
Re: Verschillende soorten pads
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2008, 20:53:28 »
Volgens de fabrikant maakt het niet uit. De nieuwe verdie van dit model heeft pads die je los kunt maken... Ik blijf het een onding vinden, maar dat is mijn persoonlijke mening. We hebben het bij een training voor instructeurs uit geprobeert en het blijkt dat de standaard maten niet op iedereen passen en dat het 'kruisje' bij sommigen betekend dat je of te hoog of te laag zit te masseren. Misschien kan iemand die er ervaring mee heeft in de praktijk uitleg over geven?  :D
Groetjes,

hv-engeltje

instructeur BLS,PBLS, AED, BHV, EHBO (en wat er nog meer in HV land gegeven wordt)

Offline Arie

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 28 april 2008, 08:02:31 »
Ik hoop het wel want ik heb de betreffende pad zelfs nog nooit in het echt gezien want uiteraard zit die in een dichte verpakking in de AED op mijn kamer.

Offline hv-engeltje

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 28 april 2008, 08:15:45 »
Oh ja, en bij vrouwen is het geen probleem. Je moet wel de bh kapot knippen maar alleen in het midden. En ik neem aan dat jullie wel trainen met dezelfde soort AED trainer?  ???
Groetjes,

hv-engeltje

instructeur BLS,PBLS, AED, BHV, EHBO (en wat er nog meer in HV land gegeven wordt)

Offline Arie

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 28 april 2008, 11:31:05 »
En ik neem aan dat jullie wel trainen met dezelfde soort AED trainer?  ???

Dat is nu juist het probleem. Vorig jaar (voor de 2e keer trouwens) de AED-cursus gedaan met een AED met twee pads en sindsdien geen herhalingsles meer gehad.  :-\ Dus heb totaal geen ervaring met een pad bestaande uit één deel.  ::)

Offline Kadertje

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
    • opleiding, training en advies
« Reactie #5 Gepost op: 28 april 2008, 12:51:46 »
Ik neem aan dat het hier om de Zoll gaat.
Voordeel kan zijn dat deze meteen aangeeft of je op de juiste diepte aan het masseren bent en het tempo van de massage aangeeft. Het nadeel is dat je ze niet andersom kunt plakken bij bijvoorbeeld een interne defibrilator of pacemacker die geìnplanteerd is onder de rechter schouder.
Opleiding, training, advies en verkoop
www.skw-opleidingen.nl

Offline hv-engeltje

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 28 april 2008, 16:10:06 »
Ik neem aan dat het hier om de Zoll gaat.
Voordeel kan zijn dat deze meteen aangeeft of je op de juiste diepte aan het masseren bent en het tempo van de massage aangeeft. Het nadeel is dat je ze niet andersom kunt plakken bij bijvoorbeeld een interne defibrilator of pacemacker die geìnplanteerd is onder de rechter schouder.

Dat schijnen ze met de nieuwe pads te hebben opgelost. Die kun je in uiterste nood loshalen en andersom plakken. Althans dat zei de vertegenwoordiger van Zoll op het congres.  :o
Groetjes,

hv-engeltje

Offline Kadertje

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
    • opleiding, training en advies
« Reactie #7 Gepost op: 29 april 2008, 13:58:29 »
Vertegenwoordigers zijn voor het verkopen van het product. Ik ben mischien een beetje wantrouwig maar ik heb zoeits van eerst zien dan geloven. Laatst nog een vertegenwoordiger op bezoek gehad (heel ander product overigens) gaf mij 100% garantie maar wilde dit niet zwart op wit bevestigen.
Opleiding, training, advies en verkoop
www.skw-opleidingen.nl

Offline hv-engeltje

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 29 april 2008, 15:10:03 »
Vertegenwoordigers zijn niet te vertrouwen, anders waren ze wel wat anders geworden ;) Nee, hij heeft het laten zien. Maar ik vind het nog steeds een onding. Ik heb er gewoon wat tegen, kan ik niets aan doen... Geef mij de Defibtech maar...
Groetjes,

hv-engeltje