Auteur Topic: Ambulance roept hulp van burger in  (gelezen 1307 keer)

Offline herman-05

• Forumbeheerder
  • Held
    • Bekijk profiel
Ambulance roept hulp van burger in
« Gepost op: 20 augustus 2008, 09:29:53 »
Ambulance roept hulp van burger in

Publicatie: 19/08/08

Een bijzonder project in Twente. Daar worden vanaf dinsdag burgers ingezet om mensen die een hartstilstand hebben gehad te reanimeren.

Het gebeurt namelijk maar al te vaak dat de ambulance nét te laat komt en het slachtoffer overlijdt. Dat is haast niet te verkroppen voor de nabestaanden en frustrerend voor het ambulancepersoneel. Het project ‘Lekenhulpverlening’ moet er voortaan voor zorgen dat er altijd iemand snel bij het slachtoffer kan zijn.

Link voor de TV reportage hieronder.

http://www.hartvannederland.nl/item/12173/Ambulance_roept_hulp_van_burger_in
Groetjes Herman. Twitter: @herman05

Offline vincent

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Ambulance roept hulp van burger in
« Reactie #1 Gepost op: 29 november 2009, 19:58:41 »
Ik vind het een geweldig project.
Heb 2 maand geleden mijn reanimatie cursus gedaan, en vorige week mijn AED cursus,
en ben nu ook ingeschreven als reanimator en AED bediener. als je je opgeeft moet kun je een huis en werk adres invullen, ik heb mn huis en schooladres gedaan. Als je je inschrijft, kun je ook zien hoevaak die maand er hulpverleners worden opgeroepen. bij ambulance oost was dat deze maand voor 17 oproepen 430 hulpverleners. Ik denk dat het een goedwerkend project is, dat over een tijdje zijn vruchten ook wel zal afwerpen.

Groet,

Offline Beheerder

• Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 29 november 2009, 21:41:09 »
Vincent,

Perfect dat jij je hebt opgegeven, zo'n project (samenwerking) is alleen maar afhankelijk van de vrijwilligers die zich aanmelden.
Je kunt met de beste wil van de wereld dit wel op willen zetten, maar als er geen mensen zijn die zich aanmelden heeft het geen zin.

Het project werpt bij elke reanimatie waar lekenhulpverleners zijn opgeroepen al zijn "vruchten" af, het is dan immers al succesvol.
Dan rest nog een goede dekking in alle gebieden te realiseren, daarvoor heb je natuurlijk meer mensen nodig.......

Offline miggel

• Algemene moderator
  • Nieuweling
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 2 januari 2012, 06:00:26 »
initiatief is helemaal geweldig.
jammer dat dit niet in heel nederland opgepikt word.
als ik regio noord bekijk werkt deze grotendeels niet mee aan aed-alert alswel een initiatief als burgernet.
erg jammer